Börzsöny LeFaGYSZ 55 km
2015. február 22. írta: ubp

Börzsöny LeFaGYSZ 55 km

lefagysz.pngAz elmúlt héten kimaradt pár edzés :( De az utolsó pillanatban sikerült a hétvégi túrára jelentkezni, egy nevezést visszamondó odaajándékozta a nevezését nekem. Először a rövidebb (44km) távon gondolkodtam, hogy ne legyen, hogy valamiért megint feladom, az nagyon frusztrált volna. De aztán helyre raktam a fejem, és a hosszabb távra neveztem :)

A reggeli szokásosan 5 óra elött kelés, előtte este már összepakolás, úton még egy kis alvás, bóbiskolás, időben megérkezés. Már kezd világosodni a rajtnál, jön a tavasz :)

Azért is szerettem volna eljönni erre a túrára, mert kiskoromban sokat voltam Királyréten, meg a mellette lévő tónál, s egy kis nosztalgiára vágytam :)

Nem volt tömegrajt, mindeki úgy indult, amikor elkészült, így egyedül indultam a csapatból, mert a többiek vagy jobb futók voltak, úgyis lehagynak, vagy túrázók, akik meg úgyis későb érnek be. 

Királyrétről az első pontig jól bemelegedtem, nem volt sok szint. Élveztem, hogy a jeges, havas részen a szöges cipőnek köszönhetően is jól tudtam futni, míg a többiek korcsolyáztak :)  Sajnos viszont én is zúgtam egyet, egy drót volt az úton, amit én benéztem egy növénynek, s elestem benne :( A jégen csúsztam egy rövidet, jól nézhettem ki, itt még volt közönség :) A bal térdemet ütöttem be, nem sokáig fájt, nem is foglalkoztam vele, meg sem néztem :) Azért később még néha éreztem, hogy lüktet. Csak a célban néztem meg, hogy vérzett, meg egy kicsit bedagadt :( Kicsit pihentetni kell.

dsc_0394_lefagysz.JPGSzóval az esés után jött az első hosszabb emelkedő a K- jelzésen majdnem a csúcsig. Előtte levettem egy réteg meleg ruhát felülről, mert kezdett jó idő lenni :) Pedig felfelé jutva egyre hidegebb lett, a hó is nagyobb lett. Igyekeztem nem elfutni magam, sikerült a pulzust 150-155 ös tartományban tartani. Lefelé nem igazán lehetett gyorsan futni a havas, köves ösvényeken, oda kellett figyelni, nem akartam még egyet esni.


Nagybörzsönybe beérve kb félmaraton távott tettünk meg. Egész jó idővel a múlt héthez képest, az akkori 5km/h tempó helyett 6km/h sebességgel száguldottam :) dsc_0410_lefagysz.JPG

Utána megint jött egy meredek szakasz. Azért azt konstatáltam, hogy a futók elég simán lehagynak :( De túrázók már nem :) Velük legalább felfelé tudtam menni, lefelé meg szintben - mivel futottam - gyorsabb voltam :) A tempónál figyeltem, hogy legalább 140-145 pulzus tartományban legyek, ami sikerült is, elég sokáig :)

dsc_0421_lefagysz.jpgJött a 34,5 km-nél a két táv szétválása. Itt azért egy pillanatra megfordult a fejemben a rövidebb út :) De gyorsan tovább is indultam a hosszabb távon :) Ebben segített, hogy lefelé kellett indulnom és nem egy merdek felfelén :) S nem is bántam meg, mert egy csodás patakvölgybe jutottam (Fekete-völgy), ahol régen erdészeti vasút járt. Ezt a szakaszt már a természet vette bírtokba, azonban a jelzett út ezt nem tudta :) Így a patak, a vasút és a jelzés össze vissza keresztezték egymást, sok esetben a síneken lehetett a patak felett átjutni. Elég kalandos volt :)

 

dsc_0428_lefagysz.JPGAmellett, hogy nem lehetett nagy sebességgel haladni, természetesen a hosszú lemenet után jöhetett a felfele, jó hosszan :) Az vígasztalt, hogyha jól emlékszem, akkor felérve a csúcsra, onnan már csak lefele lesz :) Míg azonban felértem a csúcsra, minden ruhát fel kellett vennem, mert olyan hideg volt a Csóványosra menet. S nagy szél is fújt, így a hidegérzetem még nagyobb volt :( S én uuuutálok fázni :( Szóval felértem, s megnéztem az újonnan felújított kilátót, ahol még egy kis szélvédett hely is volt :) De a legfelső szintre nem volt kedvem felmenni, úgyhogy jó időben vissza kell jönnöm :)

dsc_0431_lefagysz.JPG

Visszafelé próbáltam a menetközben jelentősen lecsökkent tempón egy kicsit behozni. S még a lámpát sem kellett felvennem, a lemenő nap sugarai mellett sikerült célbaérnem.

Jó edzés volt, sikerült az önbizalmat egy kicsit visszahoznom :) De azért még rengeteg van vissza a sikeres UTH teljesítésig.

 Képek ide kattintva

Táv: 55.42 km  szint: 2720 m  idő: 9:33:24  tempó:10:21 perc/km  5,8 km/h

A bejegyzés trackback címe:

https://ubp2011.blog.hu/api/trackback/id/tr127206087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása