Tatabánya 30 (32) km
2010. október 17. írta: ubp

Tatabánya 30 (32) km

 Teljesítmény túra, amely inkább egy futókirándulás és végül 32km lett nekem :)

Reggel nem igazán volt kedvem felkelni, így a tervezett indulás is jó 45 percel később következett el. Az idő az évszaknak megfelelően hűvös, 6 fok körül, felhős, de nem esik, szél sem fúj, szóval jó futó idő.

Az útvonal:

Az első szakasz könnyen futható, azért is, mert friss az ember :) Különben meg olyan laza a talaj, mintha homokos volna. Másrészről meg becsapós, mert folyamatosan emelkedik.

Csákányospusztától kezdve érünk be az erdőbe. Idén nem a Mária-szakadékban megyünk fel, mert ott elvileg sok fa keresztbe kidőlt és ezért mellette megy az útvonal. Itt a meredekebb részeken inkább ütemesen gyalogoltam, tartalékoltam az erőt későbbre. Utána jól futható részek következtek változatos, néhol köves altalajjal az Új-Osztás pontig. Itt ágazott el a 20 és 30 km-es táv. Itt már éreztem, hogy nem lesz világcsúcs idő, de végül is egy jó edzést akartam sok kilométerrel, így irány a 30 :)

Új-osztás után a Z jelzésen nagyon szép, néhol szurdokszerű részen vezetett az útvonal. Majd megérkeztünk Vérteskozmára, amely nagyon gyönyörűen rendezett falu régi, karbantartott házakkal. Itt megittam az összes magammal vitt Powerade-t, bíztam benne, hogy a következő helyen lesz frissítési lehetőség. Megettem a magammal vitt csokit. Míg ettem sétáltam, gyűjtöttem az erőt :)

Vérteskozmáról Várgesztesre az út egy majdnem 4km-es szakaszon, minimális szinttel vezet. Néhol beton, néhol földút. Várgesztesen az ellenőrző pont a kocsmában volt, ahol tudtam italt tankolni. Sikerült egy kólát vennem, amit magammal tudtam vinni. Itt már 18,4 km-nél voltam, így ez lelkesített, hogy a felénél már túl vagyok.

Várgesztesről tovább jól futható erdőben mentem tuvább. Innentől kezdve már a kisebb domboknál is meggondoltam, hogy megfutom-e. Ha nem láttam a tetejét, akkor nem :) Szarvas-kút előtt sikerült egy nagyobb csapatt elött a ponthoz érni, így nem kellet sokat várnom. Cserébe a pecsétet nem jó helyre kaptam, hanem a következő ponthoz :) Itt már újra csatlakozott a 20km távot teljesítők népes mezőnye.

Szarvas-kútról egy  jó kis meredek résszel indult a következő, egyben legtöbb szintet tartalmazó szakasz. Itt mentünk fel völgyeben a Vitányvár mellett, ahonnan szép kilátás nyílik a vár alatt elterülő és ott összefutó völgyekre. Felérve a tetőre már végül is a célig majdnem lefelé ment az út.

Csákányospuszta után már csak 3km  volt lefelé. Na ezen úgy belelkesültem, hogy nem vettem észre egy elágazást, ahol az út balraq, vissza a célba vitt, én mentem tovább. Egy idő múlva vettem észre, hogy senki sincs, és itt az 1-es országút :( Menéztem a térképet és láttam, hogy hol tudnék viszonylag kis fájdalommal visszatérni a rendes csapásra úgy, hogy nem megyek teljesen vissza Csákányospusztáig. Ez a kitérő legalább 1km pluszt jelentett. A célban nagyon jó volt a meleg tea :)

Végül 4:19:35ös idővel jólesően elfárdva teljesítettem a 32,5 km távot, 800m szinttel, tempo 7:59, ami így elég gyengének mondható :( de legalább van miből fejlődni. A szervezés tökéletes volt, köszönet érte. Sikerült az öltözéket jól eltalálni: egy technikai póló és hosszú ujjú technikai és egy dzseki alkotta, a zipzárok segítségével jól tudtam szabályozni a szellőzést. Az italt és egyéb cuccokat egy övtáskában vittem, ezt lehetne később csökkenteni, néha soknak éreztem. Az Adidas Riot jól teljesített, egyszer sem éreztem, hogy valahol nyomna és jól tartotta a lábam.

A bejegyzés trackback címe:

https://ubp2011.blog.hu/api/trackback/id/tr702378862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása