Vándortábor a Balaton felvidéken
2013. június 28. írta: ubp

Ez egy spontán szerveződött férfias (fiúk és apukák) vándortábor volt a  héten. Nem mindenki ismert mindenkit, bár voltak előzetesen találkozók, de erre se tudott mindig mindenki elmenni. A fő cél az volt, hogy az apukák együtt legyenek a fiaikkal, megismerjünk új embereket, a Balaton vidékét és jól érezzük magunkat.

A rajt helye Tapolca volt, a napi cél és a végcél meg kötetlen :) Az időjárás egyrészről kegyes volt hozzánk, mert az eső nem esett, másrészről viszont kegyetlen hőség volt végig. Így kialakult már másnaptól hogy amint lehet leértünk 11-12 körül a Balatonhoz és ott a strandon töltöttük az időt egészen délután 5-6-ig és csak utána mentünk tovább.

Megtekintés Balatoni túra nagyobban, részletesebben

1. nap: Budapest-Tapolca vonattal, majd Tapolca - Gulács hegy - Szent György hegy : 15,2 km

Sikerült majdnem egy rossz vonatra szállni, ami a déli partra vitt volna :) jól indultunk :) A vonat sok helyen sokáig állt, nemhiába vettünk gyorsvonati pótjegyet :) Délben megérkeztünk Tapolcára. Az első két kajahelyen, ahol ettünk volna ebédet, nem tudtak enni adni se meleg szendvicset, se pizzát (mert nem volt befűtve a kemence, túl sokan vagyunk így minimum 1,5 óra múlva kaptunk volna pizzát). Viszont egy pékségben volt rendes választék, pizza is, így mindenki belakmározott. Sikerült a legnagyobb 37 C-os melegben elindulni a Csobánc hegy és a rajta lévő vár felé. A hegy lábánál lévő faluban (Zoli kivételével) leraktuk a hátizsákokat a kocsmában és így vidámabban felmentünk az első hegyünkre :) Visszafelé a kocsmában megünnepeltük egy kis fröccsel a sikeres csúcstámadást :) Majd irány a szemben lévő Szent-György hegy. Egy kicsit elkavartunk a búzatábla szélén, kicsit kezdtünk fáradni, kicsit meredek volt :) De nagyon szépek voltak a bazalt orgonák! A végére sok lett a szúnyog :( De felértünk a hegytetőre és gyönyörű volt a látkép! Az egész napi túrát is meg tudtuk nézni, de látszott az egész Balaton medence, s hogy a következő napokban merre megyünk tovább. Jól nézett ki :)

2. nap: Szent-György hegy - Szigliget - Badacsonytördemic : 15,5 km

Szép reggelre ébredtünk. A Balaton és hegyek felett még kis köd is elterült. Hamar melegedett. Igyekeztünk, hogy viszonylag korán induljunk, hogy ne a legnagyobb melegben menjünk. A hegyről lefele menet egy kútnál megmosakodtunk és feltöltöttük kulacsainkat. A hegy aljában lévő Hegymagas faluban jól megreggeliztünk. Majd irány Szigliget és a vár. A vár tövében van egy nagyon jó fagyizó!! :) Úgyhogy jól befagyiztunk a vár megmászása előtt és utána is :) A vár megnézése után még kb. 2 km után, jó melegben, délben, de leértünk a Balaton partra és beestünk a strandra :) egyből a vízbe :) Zsombi jól leégett :( Én csak egy kicsit. de mindketten egész héten éreztük, Zsombinak rendesen fájt végig :(  Kb délután 5-kor összeszedtük magunkat, hogy a Badacsonyra feljussunk. Még mindig nagy meleg volt, lassan is haladtunk, így "csak" Badacsonytördemicig jutottunk. Úgy döntöttünk, hogy a szállás valahol a faluban lesz, nem megyünk fel a hegyre. Szerencsére a falu felső végében egy szőlősben találtunk is egy jó helyet, ahol le tudtunk sátorozni. Nem volt olyan romantikus mint első nap, hamar aludni is mentünk, még tábortüzet sem raktunk.

3. nap: Badacsonytördemic - Badacsony - Salföld: 10,8 km

Reggel időben indultunk. A csapat két felé vált: Imre és fia Balázs fáradt volt, így a meredek Badacsony megmászását szívesen kihagyták, míg Marci cipője felmondta a szolgálatot és így innentől kezdve szandálban küzdött tovább és így ő is a szintutat választotta. Mi megmásztuk a Badacsonyt a kék jelzésen, a meredek Bujdosó lépcsőn felküzdöttük magunkat. Közben Zoli a bazalt orgonáknál természetismeret órát tartva elmesélte ezek keletkezését, mi meg közben jót pihentünk :) Fent gyönyörű kilátás nyílt a Balatonra!! :) De jól döntöttünk a tegnapi szállást illetően, előző nap nem lett volna erőnk idáig feljönni. A Badacsonyt átszelve több helyen megálltunk, hogy gyönyörködjünk a kilátásban. A hegyről lejönni sem volt könnyű, bár azért könnyebb mint felmenni :) Majd megint irány a Balaton, a strand :) A pihenés, feltöltődés, kosz áztatás, játszás, szunyókálás, ... Még Balázs apuka szüleinek palacsinta és gyümölcs készletét is sikerült sikeresen megcsapolni :) Mivel hogy meglátogattak minket :) Ezután du. 6-kor indultunk a Salföldi kolostorrom felé, ahol az aznapi szállást terveztük. Balázs apuka bakancs listás vágya volt, hogy itt aludjunk. Az odavezető úton Badacsonytomajban még egy kis boltban megvettük a vacsorára és reggelire valót is. A térképet is benéztük egy kicsit, azt hittük, hogy nem lesz már olyan sok, s meredek hegy sem lesz már, de lett :( a gyerkőcöket biztattuk, hogy "mindjárt ott leszünk", de csak nem jött a mindjárt :( A szakasz végén az erdőben meg rengeteg szúnyog volt :(( Már a nap lement (még egy kicsit világos volt) mire a kolostorromot elértük. De ez is nagyon szép hely! A romon belül szinte nem voltak szúnyogok, ez is indokolta döntésünket, hogy a templomrom fő hajójában aludtunk :) Még tábortüzet is raktunk, megünnepelve a sikeres napot.

4. nap: Salföld - Pálköve - Kővágóörs: 15,2 km

Reggel az összepakolás után Salföld kőtengerén keresztül mentünk a faluba, de mint kiderült az élelmiszer bolt már nincs. Reggeli a készletek felélésére korlátozódott :) Az úti irány nem egyből a Balaton part volt a legrövidebb úton, hanem a Káli medencének egy kicsit megismerése. Így, bár nem a kék jelzésen mentünk, maradtunk a Káli medencében, próbáltunk a térkép szerint jelzett földutakon haladni. Ez többé kevésbé sikerült, mert a térképen nem jelzett homokbányán is át keltünk, megcsodálva pár bányatavat, természetesen már jó nagy melegben. Majd egy réten vágtunk át magas fűben, szóval nem volt sétagalopp :) A végén jó rátaláltunk a kinézett útra, s Balatonrendesen átvágva Pálköve strandján ebédeltünk, pihentünk. Délután igyekeztünk időben indulni, de nem sikerült :) Bár elvileg az útvonal nem volt bonyolult, sikerült az elején kicsit elkavarni, szerencsére nem jelentett sok plusz távolságot. Meredek emelkedő sem volt már a nap hátralévő részén. Az erdőben megint jöttek a szúnyogok :( szerencsére rövid rész ment erdőben. Kinéztünk megint egy romot, hogy ott alszunk, ha már az előző nap olyan jól sikerült :) Ehhez képest a rom annyira rom volt, hogy csak egy halom követ találtunk Kővágóőrs határában. Így úgy döntöttünk, hogy a kék jelzésen tovább megyünk, amerre másnap úgyis mennénk, és a falu másik végében keresünk egy helyet. Ez jó döntésnek bizonyult, mert itt is egy gyönyörű kőtenger van! :) Letáboroztunk, tábortüzet raktunk, s még társasjátékoztunk egy jót :) A falu neve (Kővágóörs) onnan ered, hogy a kőtengerben található köveket vágták fel pl. malomkőnek.

5. nap: Kővágóörs  - Balatonszepezd -> vonattal Balatonakali - Dörgicse: 12,8 km

Reggel most keltünk és indultunk el a legkorábban, már 8 előtt úton voltunk. Egy darabig a kék jelzésen egész jól haladtunk, majd arról tervezetten letérünk a Balaton irányába. Egy darabig jól mentünk. Majd jöttek a szúnyogok :((( Meg a jelzések is eltűntek :( Megint kevertünk egyet :( Bár távolságra nem volt olyan nagy, de a szúnyogok megint nagyon-nagyon idegesítőek voltak!!!  Szerencsére Balatonszepezden csobbanva hamar elfelejtettük a rossz élményt :) Felmérve a csökkenő erőket s hogy egy unalmasabb szakasz jött volna azt döntöttük, hogy 3 megállónyit vonattal teszünk meg balatonakaliig. Szerencsénkre a kalauz nem jött, így még pénzbe sem került :) Dörgicsén kinéztünk újra egy templomromot. Az útikönyv kettőt is jelzett :) De már az első nagyon csodálatos hely volt! Külön szobánk volt, bár most nem a templom részében aludtunk, mert azt estére kivilágították :) Külön tűzrakóhelyek voltak, több pad és asztal, még mellékhelység is volt. Itt tényleg várták a turistát! Az ég most lett először felhős, de szerencsére később eltűntek, így majdnem telihold volt. A már szokásos tábortűz és játék után az utolsó este már egész későn feküdtünk le :)

6. nap: Dörgicse - Balatonudvari : 9,8 km

Utolsó nap :) A faluban a boltnál megejtett reggeli után megnéztük a másik templomromot. Ez jóval kisebb és nem olyan szép környezetű mint a másik volt, jól döntöttünk, hogy ott táboroztunk! Aztán jött a szokásos eltévedés :) de szokásosan nem volt nagy :) szerencsére szúnyog sem volt sok. Aztán kiértünk egy réthez, ahol megint kevertünk egy kicsit :) De innentől kezdve minden simán ment. Kivéve, hogy megint baromi meleg kezdett lenni, s Balatonudvari egy jó hosszú egyenes, árnyék nélküli szakasszal volt elérhető. De sikerült, bár jól kitikkadtunk!! :) Így megérdemelten ittuk a sörünket, ettünk lángost, csobbantunk, társasoztunk :) Majd estére a lányok is megjöttek, hogy hazavigyék a fiúkat :) Kicsit elszörnyedtek az időközben kinőtt borosta - szakáll láttán :) De mindenki egészséges volt és egészségesen fáradt :)

Összegzés: ~ 80 km

Bár nem a klasszikus balatoni kék túrán mentünk végig a déli strandolások miatt, de pihenni és magunkat jól érezni jöttünk, s nem egy teljesítmény túrára. Azt szerettük volna elérni, hogy a gyerekek (és mi is) a túrázást megszeressék, az apukák és fiúk közelebb kerüljenek egymáshoz, s ne menjen el a kedvük a túl nagy megterheléstől. Remélem, sikerült ezt a célt tartani. Új embereket ismertünk meg, egymást, akik közben talán barátokká is váltak :) S sportnak sem volt utolsó a kb 16 kg-os hátizsákkal túrázni :)

Képek (több száz) bővebben itt:

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.