Csillebérc 6 órás terepfutás
2014. április 28. írta: ubp

Csillebérc 6 órás terepfutás

Egy jó edzésnek indult :) Egy jó verseny lett belőle :)

Minden úgy kezdődött, hogy egyszer csak a FB-on megjelent egy felhívás, és egy régi kép:

1425751_549344295148335_901633974_n.jpg

S ekkor kedvet kaptam :) Előjöttek a régi szép emlékek, amikor itt szolgáltam, akkor még az úttörővasúton.

A Mátrabérc után egy rövid regenerálódási szakasz után egy erősebb edzésnek terveztem ezt a versenyt. Elvileg a pálya 3,1 km és 100 m szintemelkedéssel volt meghírdetve. Így azt terveztem, hogy 14 kört futva egy maratont futok le, nem kihajtva magam, ha jól megy 15 kört (azaz kb 46 km), de ez nem volt cél. Úgy gondoltam, hogy ennyit már kell tudni futni legalább ilyen tempóban bármikor felkeltve, ha már a Mátra 115 így közeleg. Meg hát ez rövidebb ideig tart mint a nemrégiben lezajlott Mátrabérc.

csilleberc 6 órás rajtszam.jpg

A verseny napján nagyon jó futó idő volt, előző nap esett, így az erdőben nem porzott a föld (mint amikor a pályát bejártam előtte). A nap is kezdett melegebben sütni, délre már kifejezetten meleg időt mondtak, ami jól is jött, mert még a rajtban fáztam. A pályát úgy kell elképzelni, hogy a táborból egy kb 150m távon lehetet a kapuig eljutni, ahonnan kijutottunk a terepre. Onnan fél távon lefelé jól futható úton Makkosmáriáig futottunk le, ott volt egy ellenörző pont, majd vissza fel folyamatos emelkedéssel, változó meredekség mellett a kapuig, majd vissza be a táborba, ahol a cél/rajt helyen volt az újabb ellenörző pont valamint a frissítés is.

Oli általi javaslat az volt, hogy a pulzusom felfelé a 140-150-es tartományban legyen, ne fussam el magam felfelé, mint múltkor a Mátrabércen. Az induláskor próbáltam visszafogni magam, de szerintem a pulzusmérő sem ébredt még fel, mert már helyből 171-re ugrott :) De mivel lefele futottunk, tudtam, hogy nem valós érték :) Azért az első emelkedőn "sikerült" 165 körüli értékre felugrani, mire észrevettem és gyaloglásra váltottam, de olyan gyorsan gyalogoltam, hogy azt is vissza kellett fognom, mert csak lassan akart lemenni. Azért ilyen magas tartományban csak rövid időre voltam szerencsére.

Mire az első kör végén visszaértem a táborba, az élboly már nem volt látható :) Viszont jöttek páran mögöttem :) Bár ez egy körpályán relatív, mert az élboly is mögöttem jött már :D Szóval közte volt Yoyóka is akivel szemben minden körben egyre nagyobb előnyre tettem szert, így magamban azt tűztem ki célnak, (a maratoni táv elérése mellett), hogy a végső elszámolásban is jobb legyek :) Bár könnyű úgy versenyezni, hogy a másik nem tud róla :) Szóval egy kicsit feldobott az, hogy néha a "nagyokkal" egy kicsit együtt futhattam, kb 5 m-t, mert olyan tempóban mentek el mellettem, mintha állnék :) pedig legalább gyalogoltam :)

Az első kör kivételével minden körben fissítettem, igyekeztem minél többet inni, enni meg amit éppen kívántam, vagy édeset vagy sósat. Ez a vegyes étkezés a verseny alatt jó volt, utána viszont otthon az összekavarodott gyomrom hamar meg akart könnyebbülni :) Ezen kell még javítani, kisérletezni.

A tempo az elején 24 perc körüli volt egy körre. A 7.kör végére 3 óra 5 perces részidőm volt. Ami egy kicsit kezdett elszomorítani, mert a maratonhoz 14 kört kellett volna futnom. Ez abból jöttt ki, hogy tavaly ősszel a Vár a Hármas hegyi maratonon 5 óra 40 percet futottam, azóta többet edzettem, így elvileg simán kellett volna most futnom 14 kört. De nagyon nem úgy nézett ki :( A következő körök arról szóltak, hogy ne nagyon zuhanjak magamba, frissítsek rendesen, s menjek. Úgy számoltam, ha a 10. kör végére sikerül 4 óra 15 percen belül újra elindulni, akkor a maradék 4 körben neccesen, de van esély megcsinálni. Az utolsó 2 körre még mindig jó voltam :) Kiszámoltam, hogyha az ulsó körre 5:35 kor ki tudok menni, akkor még van esély. 5:34 kor indultam el egy rövid frissítő után. S utána nyomtam ezerrel :) Mármint úgy éreztem, ez kívülről valószínűleg vánszorgásnak tünt :) Tudtam, hogy Makkosmáriáról mikor kell fordulni. S felfelé is nyomtam, akkor már nem zavart, hogy az utolsó körben megint 160 körül volt a pulzus. S végül a befutón a hangos buzdítás, kereplés mellett sikerült időben beérni!! :D   Körülbelül 1,5 perccel a lefújás előtt :) 

Aztán már, amikor kipihentem magam, akkor mondták, hogy egy kör 3,4 km volt és 130 méter szintemelkedés. Így a hivatalos teljesített táv 47,6 km  1820 m szint. Na így már kerek volt a világ :D

Csillebérc 6 órás oklevel.jpg

 Táv: 47,6 km  szint:1820 m   idő: 5óra 58 perc 16 mp  tempó: 7:32 perc/ km   

A bejegyzés trackback címe:

https://ubp2011.blog.hu/api/trackback/id/tr166097009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DSL · http://runbabyrun.blog.hu/ 2014.04.29. 05:46:27

Gratulálok! Nekem is elég magas votl a pulzusom, de verseneken ez szokott lenni. Ha aszerint mentem volna kb még lefele is kocogtam volna. Ezért taktikát kellett változtatnom
süti beállítások módosítása