Mátra -Kis Péter TT - 51 km
2015. február 18. írta: ubp

Mátra -Kis Péter TT - 51 km


A Burgenland Extrem miatt nem indultam a Téli Mátrán, ami pedig tavaly nagyon tetszett. Az e hétvégén megrendezésre kerülő Kis Péter teljesítménytúrát néztem ki, hogy bepótoljam a téli Mátra hangulatát, a havat, hideget :)

A tervezett táv 57 km, sok szinttel. A megvalósulás kicsit kevesebb lett, sok szinttel :)

screenshot_2015-02-14-22-33-46.pngReggel hajnali ébredés, az előző nap összapakolt cuccok felvétele, reggeli, kisbusz ötkor felvesz, megállunk több helyen a többieket is felvenni. 7-kor érkezünk a rajthelyre, már indulnak a korábban érkezők. Én még összepakolom, hogy végül is mit vegyek fel (esőkabát pl. marad a táskában), mit tegyek a hátizsákba. 7.20-kor raj, még álmosan, a nap is nem régen kelt fel :)

dsc_0282.JPG

Egyből eltévedtem :) Mások is :) Ez legalább felébresztetett, szerencsére nem volt nagy kerülő. 

dsc_0288.JPGAz első pontig felébredtem, a cuccok helyrerázódtak. Bár hó még nem látszott, a szögesben indultam el, de nem zavart a szögek kopogása, legalább hallották a túrázók, hogy jövök :)

Mátrafüredről indultunk a kék háromszögön felfelé, végig a Kékesre. Legalább nem nagyon kellett tájékozódni :) Még jó erőben, frissen, figyelni is kellett a pulzust, párszor felugrott 165 körülre, de amikor észrevettem, akkor lelassítva 145-155 közé állt be. Végül is viszonylag visszafogott tempóban, ezért a tervezetnél kicsit lassabban, de jó állapotban értem fel a Kékesre.

dsc_0303.JPGItt egy rövid pihenő, tea ivás, müzli evés után irány lefele. Úgy terveztem, hogy itt jó iramban tudok majd haladni és egy kicsit hozok a szintidőn. Na ez a terv elég hamar dugába dőlt, mert a fagy miatt kidőlt fák elzárták a túrista utat, ezért terelés volt. Ennek következtében sok helyen legalább 25 centis hóban tapostuk az új nyomvonalat. Ezt még tetézte, hogy jó meredek és sziklás volt a felszín, így még lassabban haladtam, mint felfelé :( a pulzusom is futó tartományban 140-145 között mozgott, pedig ehhez máskor lefelé eléggé nyomni kell. De legalább szép volt a táj :) A hegy másik oldalának alján már nem volt hó, így ott újra lehetett jobb iramban haladni.

dsc_0306.JPGdsc_0310.JPGdsc_0317.JPG

 

 

 

 

dsc_0322.JPGAz ellenörző pont után visszafordulás, s elég hamar újra felfelé és hó. Ez porhó volt, kevesen mentek még előttünk, így egy nyomvonalban lehetett csak haladni, szinte egymás mögé kellett a lábam rakni :( Ha nem a nyomvonalba, oda, ahova az előttem haladó lép, akkor elsüllyedtem :( Megint nem lehetett haladni, de az energiát nagyon égettem :( Pulzus megint 150 feletti tartományban, sebesség meg olyan, mintha gyalogolnék :( Ez eléggé kedvemet is szegi :(

 

dsc_0325.JPGVégre felértem Sombokorra. Itt egy kis pihi következet, meleg tea, többször is :) Innen egy hurok volt az útvonalban, így elgondolkodtam, hogy a hátizsákot leteszem. De aztán mégsem, mert legalább az is melegítette a hátam :) Szóval innen le Lajosházára a Z+ jelzésen, majd vissza a S- jelzésen. Közben a talaj a hó, havas, jeges részből átváltott lejjebb a pocsályás, dagonyás, patak átfolyásos részekbe. Lajosházához közeledve jól lehetett haladni, az idő is jó volt. A pulzus azért lesett 130-135 tartományba.

dsc_0360.JPG Lajosházán megint terülj-terülj asztalka, kedves pontőrök voltak, alig volt erőm visszaindulni :) Hiszen újra fel a Kékesig, menetközben Sombokornál pontellenőrzés. Elég jól ment felfelé, olyan 145-ös pulzuson. Sombokorról Kékesre egy elég meredek, rövid szakasz vitt fel. Már korábban eldöntöttem, hogy Kékesnél kiszállok :( Ennek több oka volt, az egyik, hogy a Csevicétől felfelé a porhós taposós részen nagyon elfáradtam, sokkal többet vett ki belőlem, mint terveztem. A másik, hogy bár fizikailag végig tudtam volna csinálni, de akkor a kocsiban utazók, akikkel jöttem, nagyon sokat kellett volna rám várniuk, s többen még indulni akartak az éjszaka Bp-ről induló éjszakai Kitörés túrán. Szóval gondoltam, a Kékesről simán bekocogok. Csakhogy rossz jelzést mondtak nekem, vagy félreértettem, de alényeg, hogy nem néztem meg térképen :) így egy darabig azon az úton futottam, amin eleve tovább vezetett a túra útvonala :) Ez azért egy idő múlva feltünt, hogy valami nem stimmel :) Mikor megnéztem a mobilon, hogy hol vagyok, meg hova kell eljutnom a célba, hát eléggé rossz irányban jöttem lefelé. Az volt a lehetőség, hogy visszamászom kb 3 km-t, vagy erdészeti utakon majd jelzett utakon oldalazva jutok el a célig. Ez utóbbit választottam :) (A rendes távon még túl sok mászás lett volna, ez is hozzájárul a feladáshoz) Így olyan szép helyekre keveredtem, ahol túrázó nem járt, tele volt állatnyomokkal. Az elején még a gyönyörködéssel ment el az idő, aztán eszembe jutott, hogy a Kékesen egy ismerősnek odaadtam a fejlámpám (mivel úgyis hamar beérek), így futni kellett, hogy ne sötétedjen rám az erdő. A nap szinte percről percre tűnt el. Szerencsére a naplemente után is jó ideig lehetett a szürkületben látni, így bár már sötétben, de épségben beértem a célba. Ott még gyorsan átneveztem a 37 km-es távra, nehogy már az legyen megörökítve, hogy feladtam :) Kaptam egy oklevelet is a sikeres teljesítésről :) 

Összességében jó volt, hasznos felkészülési futás, de azért mintha mostanában fejben fáradt lennék :( De legalább a szöges cipőt felavattam egy rendes versenyen és nagyon jól teljesített :)

Táv: 51.28 km   idő: 10:13:25     szint: kb 2000m      tempó: 11:58 perc/km    5.0km/óra

útvonal:  http://www.sports-tracker.com/workout/ultrabalatonparban/54df79a1e4b06c21d939d0ff

Képek: https://plus.google.com/u/0/photos/106545369401297638943/albums/6116367366613615633

  

A bejegyzés trackback címe:

https://ubp2011.blog.hu/api/trackback/id/tr937186063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KissAttila · http://www.csicso.com 2015.02.18. 22:15:51

Gratula! Irígy vagyok, a szép helyekért :)
süti beállítások módosítása