Téli Mátra XL
2014. február 09. írta: ubp

Téli Mátra XL

Egy volt kollégám (hölgy) sok sok évvel ezelőtt mesélte, hogy elindult ezen a teljesítmény túrán a barátaival és mesélt nagy hóról, hidegről, éjszakai célbaérkezésről, szép tájról, eltévedésről, ... így már több éve motoszkált bennem, hogy indulni kellene rajta, a nehézségek ecsetelésével nem tudott eltántorítani.

Az indulásom sokáig kétséges volt, egyedül nem akartam utazni, de végül sikerült egy kisbusznyi csapathoz csatlakoznom. Az utazás kényelmes volt, kb fél8-ra értünk le (7től már folyamatosan indultak a túrázók). A nevezés gyorsan, szervezetten ment. Az előkészületek után 8 előtt elindultunk. Itt az útvonal :) Egyszerűen elmesélve: Mátrafüred-Mátraszentimre - Galyatető-Kékes tető - Mátrafüred

Teli Matra TT.jpg

Az idő télies volt, kb -3 fok, enyhén havazott végig, lentebb kb 5 cm, fentebb 10 cm hó volt mindenhol. Szerencsére a szél nem fújt.

Az első ellenörző pontig a legnagyobb kihívás a viszonylag keskeny úton a túrázók kerülgetése volt. Után egyből egy hosszú meredek emelkedő következett. Mátraszentimrén a ponton vajaskenyér volt, jól megsóztam, teával frissítettem. Tovább Galyatetőtig már nem sok volt utána, de ott is volt elég meredek, itt már volt amikor belesétáltam. Végig próbáltam a pulzusomat 165 alatt tartani. Ez az elején nehezebben ment, vissza kellett venni a tempóból. Galyetetőn csak pecsételésre áltam meg, után egy hosszú lejtő következett. Figyelni kellett, mert az előttem járók jegesre taposták az utat, bár itt ez még nem okozott gondot. Inkább az, hogy az ivózsákom csöve befagyott, így nem tudtam frissíteni saját ütememben. Ezt még ki kell találni, hogy ilyen hidegben hogy tud jól működni. Lefelé meg a pulzusom jól leesett :) Nyomtam volna, de az út miatt nem lehetett :) A 6. pontól fel a Kékesre elég szivatós volt :) Igyekeztem jó ütemben felgyalogolni. Itt már a pulzus, ha akartam sem ment fel 165-ig, azaz a szív, tüdő rendben volt, csak még izomból nem megy :) Végül is nem volt olyan rossz. A Kékesre 5 és fél óra alatt jutottam fel. Egész elégedett voltam, gondoltam a maradék kb 8 km majd egy órán belül meg lesz. Nem lett. Tiszta jég volt és itt már az a szakasz következett, ahol minden táv túrázói mentek. Úgyhogy tömeg is volt. Valamint sokkal meredekebb és jegesebb volt, mint az előtte lévő szakaszok. Úgyhogy kb 500 m után egy nagy hanyat esésem is volt, szerencsére a hátizsákom felfogta az ütést. Voltak olyan szakaszok, hogy inkább leültem a fenekemre és a jégen-úton úgy csúztam le, sok embert -akik a jeges szakasz kikerülésével bajlódtak- előztem le. Még estem kb 3-szor, de azok már inkább kicsúszások voltak, nem ütöttem meg magam. Ez a szakasz eléggé lehúzta a teljesítményt, de ez van, ezt is kell szokni.

Egy jó edzés volt, szép környezetben :)

Táv: 40,2 km  szint: 1600 m   idő: 7 óra 2 perc  tempó: 10:30  

A bejegyzés trackback címe:

https://ubp2011.blog.hu/api/trackback/id/tr575806887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása