ISZINIK 100 terepfutás
2014. november 27. írta: ubp

ISZINIK 100 terepfutás

Az egész úgy kezdődött, hogy ... :)

Arra gondolta,. hogyha jövőre jól, jót akarok futni a már kigondolt versenyeken, akkor nem kellene nagyon leállnom, mégha nem is versenynek, de hosszútávú edzésnek felfogva kellene valami hosszún még idén indulni. Így merült fel az Iszinik 100. Mely nevét a Kinizsi 100 megfordításából kapta, mivel az útvonala a klasszikus Kinizsi túra ellenkező irányban és késő tavasz helyett, késő ősz. Azért is gondoltam erre, hogy felmérjem, fejlődtem-e valamit, hiszen a Kinizsit optimális körülmények között 16 óra alatt teljesítettem.

iszinik 100 utvonal_edited.jpg

Korán, 5 kor keltem :( Már előző nap összepakoltam mindent, de így is kellett idő míg magamhoz tértem, összeszedtem magam. Aztán a BKV járattal a 6:23-as Kelenföldről induló vonat elérése, előtte jegyvásárlás az automatából (egész egyszerű, jó), majd a többi sport/túratárssal a már tömött vonatra való felpréselődés. Egész felébredtem :) A vonaton lehetett nevezni, ezt kihasználtam, így a rajtban nem volt szinte semmi tennivalóm a ráhangolódáson és a féltávra küldött csomag leadásán kívül.

Ezen a verseny próbáltam ki a QR-kódos pontellenőrzést is. Ez egy opciós lehetőség volt. A rajtban le kellett olvasni egy qr-kódot, a feldobott linken beregisztrálni. A pontokon szintén volt egy qr-kód, s ott leolvasva (ha sikerült a mobil hálózatot elérni) beregisztrált, hogy ott jártam, és visszaadta a főbb adatokat a mobil böngészőjében éa a verseny weboldalán:

2014-11-22 13:57:03 ubp [#150] megérkezett a következő ellenőrzőpontra: Mogyorósbánya





Átlagsebessége: 7.4 km/h.
Eddig megtett táv: 48 km
Szintidőn belül: 05:32 (óra:perc)
Várható célbaérkezési idő: 22:02

Így jól szemmel tudott tartani, akart :) Sajnos nem volt mindegyik ponton QR kód, vagy volt ahol nem volt (vagy minimális, nem elégséges) adatkapcsolat, így nem működött.

A rajt tömegrajt volt. Közel 450 ötvenen indultak egyszerre, de sikerült hamar az elejére érnem, ahol a futók, kocogók voltak, így az első emelkedő után már nem kellett senkit kerülgetni. Óvatosan terveztem indulni, menni, igyekeztem a max 160-as pulzust nem meghaladni, de inkább a 140-150-es tartományban menni.

Az idő futásnak jó volt, nem volt hideg, kb 7 fok, felhős, de szél nem fújt. Így hamar melegem kezdett lenni, ezért a dzsekit a derekamra kötve állítottam be az üzemi hőmérsékletet.

A táj szép őszi, errefelé még csak sötétben jártam, így elég sokat nézelődtem :) A távolság repült, az idő is, meg én is :) Mondhatnám, hogy az első fele az útnak unalmasan telt :) Olyan 30 km tájékán összeverődtünk kb 3-an, s egy kicsit egymást húzva mentünk egész jó iramban. Nekem a felfelék mentek jobban, nekik a lefele menetek. Így értünk a féltávhoz, ahol a fent látható adatok alapján is egész jó tempót sikerült menni :) Na itt kiderült, hogy csak én megyek tovább, ők csak féltávon indultak, azért nyomták ennyire :) Kicsit kifújtam magam, elraktam a zsákomba az előre küldött pót kaját, italt utánatöltöttem, s megettem a szendvicsemet. Kb 20 perc pihenő után egy újabb 3 fős társasággal indultam tovább.

A második rész jóval nehezebben lett meg. Talán kicsit elfutottam az elejét. De leginkább a meredekek és a sár vette ki az erőmet, a köves rész is több volt :( Ezen a távon dupla annyi szint volt (2000 m) mint az első felében, és nem is olyan egyenletesen oszlott el. A Nagy-Gete, a Pilis, Nagy-Kevély mind meredeken, mászósan lettek meg. A 3 fős csapat meg csak Dorogig ment :) Szerencsére akadt egy új társ, akivel gyorsan tovaindultam, nehogy Dorognál meggondoljam magam, kiszálljak és vonattal menjek haza :) Utána már tudtam, hogy nincs kiszállási lehetőség :) Dorognál sötétedett ránk. Ami nem zavart, de a sötétben biztosan lassabban haladok, jobban oda kell figyelni, mégha nagyon jó is a lámpám. A Pilis nyergen túljutva már tudtam, hogy mennyi van vissza és ez abból a szempontból megnyugtatott, hogy a futó szintidőn belül biztosan beérek. De azért ott volt egy nagy holtpont. Kicsit fújt a szél, bár a dzsekit már korábban visszavettem, még így is fáztam, az iso italt már nem kívántam, hányingerem volt tőle :( De a következő ellenőrző ponton olyan terülj-terülj asztal fogadott, hogy teljesen helyre jöttem :) A legjobban az a kis forralt bor hatott, amit kortyolgatva eliszogattam :)  Innen egy hosszabb, de nem túl nehéz szakasz jött Csobánkáig a Hosszú-hegyen át. Ennek végén kialudt a lámpám :( azt hittem, tudom menet közben tölteni, de nem :( ezt korábban nem próbáltam ki, így elég sötét lett hirtelen :) De szerencsére jött egy sporttárs, aki már nem akart futni, így hozzá tudtam csatlakozni. Ez kb. 4 km-át ment is, hogy mentem utána, figyelve, hogy hova lép. A Kevélyre felfelé azonban meglépett :( szerencsére addigra sikerült a lámpát annyira feltölteni, hogy utána végig bírta teljes erőn. A végét sikerült még megnyomni, (mindenkit visszaelőztem, aki a lámpa malőr miatt lehagyott) így egy kicsivel jobb idővel (15 perc) értem be, mint az egy évvel korábbi Kinizsin. De jóval nehezebb volt :( A talaj (sár), a szint eloszlás, s a több ruhában való mozgás miatt. De nem vagyok elégedetlen az idő miatt :) Eléggé odatettem magam :)

Képek: https://plus.google.com/u/0/photos/106545369401297638943/albums/6085678150400558721

Táv: 99,6 km  szint: 3027 m  idő:15 óra 45 perc   tempó:9:27 perc/km  6.3 km/h 

  

A bejegyzés trackback címe:

https://ubp2011.blog.hu/api/trackback/id/tr866936151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása