Piros 85 terepfutás
2014. november 05. írta: ubp

Piros 85 terepfutás

A Vár a Hármas után kellett valami verseny, hogy ne essek vissza, mint nyáron. Ehhez a Piros 85-öt választottam, amin már tavaly is indultam.

A felkészülést elvileg nem zavarta semmi a korai sötétedésen kívül, így már nehezebben szedtem magam esténként össze, hogy elmenjek futni. Ráadásnak az utolsó héten nátha bújkált bennem, szerencsére nem találta a kijáratot, cserébe nem nagyon mertem szabadban futni, nehogy kitörjön :) Úgyhogy az utolsó hét a teljes rápihenés jegyében telt el :) Azért a hónapban volt közel 180 km futás, ebben két hétvégén is jó hosszúak terepen, meg spinning, nem gondoltam, hogy esélytelen lennék egy jó teljesítésre, de azért aggódtam. A cél végül is a tavalyi idő volt pesszimistán, reálisan egy fél óra javulást, optimistán meg 45 perc javulást gondoltam.

Útvonal leegyszerűsítve :)
Csillaghegy - Csobánka - Dömös - Dobogókő - Pilisszántó - Nagykovácsi - János-hegy - Budaörs

  

A rajt a tavalyihoz képest új helyen, Csillaghegyen egy iskolában volt. Szerencsére "csak" fél 9-kor, így már egy kicsit melegebb volt. 

Az elején igyekeztem nem elfutni magam, ami viszonylag sikerült is, a pulzus nem ment fel hamar és 160 fölé sem nagyon ment az emelkedőkön. Az első kilométerek hamar elmentek. Érdekes belegondolni, hogy Dömösig (27 km) szinte utaztam, nézelődtem, beszélgettem :) Jól akartam magam élvezni, nem szenvedni :) Az volt a gyanús, hogy olyannal beszélgettem, vagy futottam a közelében, aki máskor 5 perc alatt kikerül a látóteremből és esélyem sincs, hogy a célon kívül találkoznánk :) Gyönyörködtem a tájban, még fotót is készítettem, Dömösnél pont harangoztak, amikor beértem a frissítő pontra, így jóízűen ettem meg az ebédem: zselék, keksz, aszalt gyümölcs. Igyekeztem a frissítő pontokon kevés időt tölteni, mert azzal sok időt lehet veszteni. Itt konstatáltam, hogy fél órával voltam jobb, mint tavaly ilyenkor :) Na, ha már ezt megtartom, akkor elégedett leszek.

De tudtam, hogy most jön az egyik legnehezebb szakasz, folyamatos felfelé Dobogó-kőig, néhol 15%-os meredek felfelével. Tavaly ezt igyekeztem kifutni, el is fogyott az erő, most inkább hamar gyors gyaloglásra váltottam, ami később lassult, de folyamatos volt. Míg tavaly a Szakó nyeregben már nem kaptam levegőt és meg kellett állnom, most folyamatosan mentem fel, fel, fel és végre megérkeztem Dobogó-kőre, ahol lelkes buzdító csapat várt mindenkit :)

Innen elindulva egy laza esés következett a kirándulók gyönyörűségére :) Az egyik családot kerültem ki az avarban, s egy galyban elbotlottam, de szerencsére puhára estem, nem ütöttem meg magam, de legalább utána jobban figyeltem végig. Egy hosszabb szakasz jött, kevesebb látnivalóval, majd a szakasz vége felé a Vörös-hegy a fenyő erdejével, majd a Kopár csárda. Tavaly a csárdánál nagyon kivoltam, most csak rendesen fáradtan. Elővettem a fejlámpát, de még nem kellett felrakni, míg tavaly itt már sötétben indultam el.

A következő szakasz a Nagy-szénás tövében vezető Hosszú-árok, majd a hegy megmászása. Túloldalon lefutás Nagykovácsiba, ahol a temető mellett elfutva a mécsesek világították utunkat, majd a templomnál a plébánián volt a frissítő pont. Itt megint egy kicsit feltöltődtem energiával, és konstatáltam, hogy akár 13 órán belül is beérhetek, ha ügyes vagyok :)

Az előző héten a hátralévő távolságot Budaörsig 3 óra alatt tettem meg, most 3,5 óra kellett volna hozzá, hogy kicsivel beérjek 13 órán belül. Az elején ehhez lelkesen indultam el, bár igyekeztem beosztani a már fogyóban lévő erőmet. Még buzdítók is voltak:

 

A Fekete-fejre felmenet elszállt (megint) a nyomkövető alkalmazás a mobilon (elveszette a gps jelet), s ez kizökkentett a lendületből :( Innen kb. a János-hegyig elég kedvetlenül futottam, mert nem tudtam, mennyi km van hátra, így az időmet sem tudtam, hogy mire elég. De azért mentem, haladtam. Majd János-hegyen az ellenörző ponton megtudtam, hogy mennyi még a hátralévő távolság, s időben hogyan állok. Így kicsit összeszedve magamat újra lelkesen nekilendültem. A végén a Budaörsnél lévő hegyekben nem lehetett leszáguldani, mert elég keskeny és sziklás volt. Mondjuk másokat nem zavart :) Szóval a faluban/városban kiérve az utcákra még igyekeztem megnyomni, de így is egy kicsit kicsúsztam 13 óra utánra, de nem bántam :)

Táv: 87,5 km  szint: 3200 m  idő: 13:05:21  tempó: 8:59 perc/km

Elégedett vagyok :) Nem sok maradt bennem, de azt sem bánom :) Ha jövőre is ennyit javulok, akkor az már egész jó lesz :) 

Képek, alapvetően másoktól kölcsönözve :)
https://plus.google.com/u/0/photos/106545369401297638943/albums/6077975979288366145

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ubp2011.blog.hu/api/trackback/id/tr36868387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása