Kinizsi 100
2013. május 26. írta: ubp

Kinizsi 100

Akkor először is nézzük, hogy mi is ez :)

100 km, 2775 m szint emelkedés, Budapest (Békásmegyer) - Tata, a Pilis és Gerecse hegyvidékein keresztül.


View Kinizsi 100 K100 2012. map in a larger map

Kattints a kép alatti linkre! mert itt csak az út első fele látható, míg a linken keresztül a második fele is látszik!

Már csütörtökön nagyjából összeszedtem mindent, hogy ha még meg kell venni valamit, arra legyen idő pénteken. Ami kérdéses volt, az a hátizsák. Végül is az időjárás kiszámíthatatlansága miatt több minden tervezett cuccot beraktam (pl. esőkabát, pót ruha) így ez csak a következő méretű hátizsákba fért bele, de szerencsére ez is elég jól feküdt a hátamon. Lemértem, megpakolva összesen 3,5 kg volt. Még annyi különbség volt, hogy ebben nincs beépített itató, így az italok az oldalzsebekbe kerültek, de ez sem volt gond, menet közben úgy tudtam ki és visszarakni őket, hogy nem kellett a hátizsákot levenni. 

Este kicsit fájt a fejem, ami reggelre sem múlt el, így egy algopirinnel csillapítottam. Bár időben lefeküdtem, de így sem éreztem magam kipihentnek az ébredéskor. Időben érkeztem a rajthoz. Nagyon hosszú sor volt a nevezésnél, de én szerencsére már a múlt hét végén előneveztem. Akkortól nem volt vissza út! :) Bár elvileg a papíron az volt, hogy csak 7.30-kor rajtolhatnék, de szerencsére ezt nem vették komolyan, így 7.10-kor elindulhattam. 

metszet.jpg

Mint látható az eleje a Nagy-Kevélyig elég jelentősen emelkedik. Már az elején elhatároztam, hogy az emelkedőket egy bizonyos meredekség felett nem futom ki, hanem inkább jó ütemben "kigyaloglom". Másrészről itt még elég sokan voltak, hiszen a rajt 6.45-kor volt. A Kevély jelentős része meg egy nyomtávú így előzni is nehéz. De mindenki normális volt, én meg megköszöntem, ha félreálltak, elengedtek. A tömeg kb. a Hosszú-hegy végére fogyott el. A Pilisre felmenet beálltam egy gyakorlott túrázó mögé, aki olyan iramban gyalogolt felfelé, hogy néha bele kellett futnom, hogy tartani tudjam az iramot. Mindvégig az járt a fejemben, hogy ez nem a Himalája, egyszer csak vége lesz :)

Mint a szinttérképen is látható, utána egy hosszabb lefelé jött. Közben áthaladtunk az ébredező Kesztölcön és Dorogon. Utána megmásztuk a Nagy-Gete csúcsát. Itt "szívtunk", mert a pontőr még nem ért fel, mert a nyitáshoz képest előbb értünk oda. De ahelyett, hogy sietett volna fel, menet közben elkezdett pecsételni és felírni a rajtszámokat, így még lassabb jött :( Itt kb bő 20 perc kényszerpihenő volt :( Ez a kép is itt készült:

IMG_20130525_130950.jpg

Látszik, hogy a többiek kidőltek :) Itt a várakozásban kicsit fáztam és az eső is csepergett egy kicsit. Ám utána megint hamar levettem a dzsekit, mert jó idő lett a futástól is és a szemrkélés is elállt. Az előzetesen tervezett szintidőt tartottam, itt 42 km volt és 6 óránál tartottam.

Utána jött egy változatos le-föl terep. A Tokodi pincéknél a frissítő ponton benyomtam egy kisebb zsíros kenyeret, sajnos fröccs nem volt :)

Mogyorósbányánál volt a tervezett nagyobb pihenő, ami azért rövidebb lett, mert korábban már nagyrészt kényszer pihentem :( De azért jutott idő egy sörre és még egy nagyobb zsíros kenyérre sok sóval :) Nagyjából tartottam a célom, hogy az első 50-km-t 8 órás szintidővel teljesítsem. Utána meg majd ahogy jólesik.

A táv második felének elején spontán összeállt egy kisebb csapat, akikkel együtt haladtam. Nagyon jól mentünk, élveztem :) A Gerecsén gyönyörű sziklás rész van, oda érdemes lesz majd visszakirándulni. Különben az eddigi részek is nagyon szépek voltak, főképpen a hegyek tetejéről a kilátás a környező tájra. Szóval úgy éreztem, hogy az eddigi ütemet tudom tartani. Bár féltem attól, hogy valahol jön egy nagyobb holtpont, de nem jött :) Bánya-hegyen már készültek a gulyással és szerelték a lámpákat, hiszen a túrázók nagy része majd csak sötétben ér ide fel. Én itt egy kólával tankoltam fel.

Arany-lyuk elágazásnál ránk sötétedett. Innentől kezdve már "csak" jó ütemben túráztam, mivel nem akartam eltévedni. A lámpám nem túl jó, erdőben nem elég erős, majd ezt újítani kell. Meg azért sem akartam annyira sietni, mert jól álltam és akkor jövőre hogy fogok javítani?? :) Elsőre így is tökéletes lesz :) Szóval egy gyakorlott (13. alkalommal teljesíti a Kinizsi 100-at) túrázóhoz csatlakozva, aki jó ütemben is ment, ismerte az utat és olyan kézilámpája volt, hogy 50 méterre is elvitte a fénye, mint egy csóva, vele haladtam a célig.

S itt derült ki, hogy 16 óra 5 perc volt a menetidő!! Ami 9:39 perc/km átlag!

Nagyon-nagyon jó volt! :) Az idő optimális, nem volt nagy meleg, eső sem esett, szél az pont annyi, hogy megfelelően hűtsön, frissítés rendben, cipő, ruha rendben.. Minden tökéletes! :)

img036.jpgimg037.jpg 

Ma azért jelentős izomlázam van :) Meg a bal sarkamon is találtam egy nagyobb vérhólyagot :( Gyengébbek kedvéért nem teszek ide fotót róla :) Majd kerekezek a héten, azt nem zavarja :)

Fogyasztás:

2 kiló mínusz :) a saját súlyomból reggeli után mérve :)

A futás során:
- 1 liter Poweraid
- 1/2 liter kóla
- 1/2 liter tea
- 1/2 liter víz
- 1 doboz alkoholmentes citromos sör
- 2 db zsíros kenyér
- 1 db sportszelet
- 1/2 energia szelet

Szerintem ez nem is olyan sok. De ennyi elég volt, nem kívántam többet. A befutónál finom gulyás és fánk volt.

Egy videó, ami egy kicsit visszaadja a hangulatot:

A végén egy másik videó, ez felülről mutatja meg az útvonalat:

A bejegyzés trackback címe:

https://ubp2011.blog.hu/api/trackback/id/tr755318870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása