Vár a Hármas hegyi maraton  42 km 1760 m szint
2013. szeptember 23. írta: ubp

Vár a Hármas hegyi maraton 42 km 1760 m szint

A verseny: táv: 42,2 km (egy kicsit többet mértem), szint 1760 m felfele, Buda mindegyik jelentősebb hegycsúcsát érintve, cél a Hármas-hegy tetején :)

vara3_szint(1).jpg

Erre készültem nyáron, az elmúlt időszakban. Volt több rész felmérő futás augusztusban, benne két Balboa és egy dupla Balboa maratonra kiegészítve. Ez már jelentős szintet tartalmazott, csak :) 400 m-el kevesebbet, mint ez a verseny, de felmérésnek jó volt :) Meg volt két héttel a verseny előtt egy olyan futás, amikor a Vár a Hármas első szakaszát futottam le, s ez is jól ment, 2 óra 35 perces idővel. Tavaly, amikor feladtam a versenyt, akkor itt 2 óra 50 perces szintidőt mentem. Úgy gondoltam, ha 2:35 öt tudok edzésen futni, akkor az jó vagy jobb lehet versenyen :)

A verseny előtti héten sikerült hét közben több szinten tartó futást megtartanom rövidebb távon, de nem kevés szinttel, újra futva a közelben lévő Kamaraerdőben. A verseny előtti estén időben elmentem aludni, de éjszaka többször felébredtem, hogy az óra miatt el ne aludjak :)

Reggel a szokásos készülődés, nehezen találtam ki, hogy miben fussak :) Aztán a döntésem a kedvenc rövid nadrágom és az UltraBalaton hosszú ujjú felsőmre esett, hiszen ebben már egyszer eredményes voltam :) Az idő szép naposnak ígérkezett, de még csak 16 fok volt a rajtnál. Azért elég hamar bemelegedtem, nem fáztam. A "tömeg" a rajt után hamar széthúzódott, én a vége felé voltam, de meglepetésemre nem a legvégén :) A tervezett szerint a 10 km a Szabadság-hegy tetején 70 percen belül kell lennem, ezt 65 perccel teljesítettem :) a frissítő ponton is csak épp ittam egy kevés izót és robogtam tovább. Lefelé természetesen hagytak le, de nem olyan gyorsan és sokan, mint ahogy számítottam rá, s a Kis-Svábhegyen már vissza is előztem őket :) Majd jött a Diós-árkon keresztül felfelé Normafáig. A Diós-árokban nem tudom milyen sűrűn jártok, de a felső része q..a meredek :) De ezt is sikerült megfutnom :) Normafánál megint egy rövid depó, frissítés és tovább fel a János-hegyre. A féltávnál így a részidő 2 óra 25 perc :))) Már tudtam, hogy meg van, idén nem csak lefutom, hanem a szintidőn belül leszek!! :)) Jó kedvem volt :) Utána lefele János-hegyről csodálkoztam, hogy bár megint elhagytak a lefele gyors lábúak, de nem szakadtam le róluk! Sőt a Hárs-hegyre felfele megint élre álltam, mármint ennek a közép-hátsó résznek :) A Hárs-hegyről jó ütemben mentem lefele, de túlságosan a lábam elé néztem, így tovább szaladtam mint kellett volna :( szerencsémre a fiúk utánam kiáltottak, de míg én visszamásztam, ők meg a jó irányban lerobogtak, már nem értem utol őket, bár sokáig a látóhatáron maradtak. A Hűvösvölgyi Nagyrétnél hosszabban frissítettem, magnéziumot, sót pótoltam. Majd jöttek Máriaremete meredek utcái, amit már nagyrészt nem futottam meg felfelé :) igazából innentől kezdve átváltottam egy jó edzés tempóra. Az idő is egyre melegebb lett, nem akartam "meghalni", jól akartam érezni magam. Ez a második fele, bár időben 3 óra 10 perc lett összesen, szinte elröpült :) Nem volt szenvedés, egy jó ütemű kocogás volt, végig élveztem, nem volt gond se a lábammal, se a közérzetemmel. Ezt az is elősegítette, hogy már 2 éve sikerült teljesíteni, így az útvonalat ismertem, s tudtam, hogy még mire számíthatok mind távban, mind meredekségben.

Így a két évvel ezelőtti időmet közel negyedórával megjavítva 5 óra 33 perces idővel újra teljesítettem ezt a maratont, úgyhogy nem öregszem (annyira) :D

Képek itt - kicsit össze vissza :)
https://plus.google.com/u/0/photos/106545369401297638943/albums/5926919795732142433

A bejegyzés trackback címe:

https://ubp2011.blog.hu/api/trackback/id/tr265530439

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása