UltraBalaton kerékpáron
2012. július 01. írta: ubp

UltraBalaton kerékpáron

Sikerült :)

Na akkor kicsit részletesebben :) Fél 6-kor keltem, pakolás (azért előtte nap nagyjából már összekészítettem mindent), viszonylag normális forgalom az M7-en (utána volt karambol és dugó, de szerencsére megúsztam). Fél 9kor leértem, csomag felvétel.

A rajt 9-kor volt, már nagy melegben, verőfényes napsütésben. Mivel a biciklisták folyamatosan indulhattak délig, így a rajtban kb. 30-an voltunk.

2012 nyar_3_ 004.JPG

A táv első negyed a Balaton felvidék gyönyörű falvai között vezetett. Bár terveim szerint fényképeztem volna, de nagyon hamar beláttam, hogy ez nem megy, mert akkor soha (nagyon későn másnap) érek be. Így maradt a szemmel való fotózás és az agyban való rögzítés :) Az elején elég sok volt a felfelé menetel, de egész jól sikerült kitekernem őket. Azért azt elég hamar realizáltam, hogy MTB terepgumival nem egy laza gurulás lesz :) Bár Dörgicse után volt egy kb. 5 km rész, ami terepen ment és itt nagy évezettem nyomtam, sorban hagyva le az országútisokat :) már aki idemerészkedett, mert lehetett kerülni is. Örömömet csak az rontotta el, hogy a nagy zötykölődésben a csomagtartóról a rögzítő kétszer is leesett és beszorult a hátsó tányérhoz :( szerencsére esés nem lett belőle, majd ezt megunva a hátizsákot (mert ez volt rögzítve a csomagtartóra) felvettem és ezen szakasz végéig magamon vittem. A későbbiekben a beton már nem volt semmi gond vele a csomagtartón. Jó tempós tekerés mellett, a tájban gyönyörködve, tavalyi futóemlékeket felidézve haladtam. Egyre inkább meleg lett :) Már kezdtem magamban megfőni :) Szerencsére Badacsony után a Balaton parthoz közeledve van egy golfpálya, ami előtt volt egy itató, folyamatosan folyó hűs vízzel. Ez király volt, szinte megfürödtünk a kulacsunkat használva, sikerült az üzemi hőmérsékletet több fokkal csökkenteni :) A következő nagyobb pihenőm Keszthelyen, a strandon volt, ahol még a Balatonba begyalogoltam, és megittam első citromos light hideg sörömet, pótolni a vitaminokat :) Igazából itt   tudatosult bennem, hogy ez elég kemény nap lesz, s a korábbi tervezett 20km/óra irreális, reálisan elérhető cél a 15Km/óra átlag.

A déli partra leérve a sík lett teljesen a terep. Csak a fürdőzők kerülgetése és a cikcakkos útvonal követése okozott problémát :) Féltávnál már felrémlett bennem, hogy a még a csökkentett ütemet sem tudom tartani :( Volt, hogy 100 méterenként néztem, hogy mennyi a megtett táv, mennyi van még vissza :( Szerencsére mindig túljutottam ezen holtpontokon. Néha úgy hogy megálltam ellenőrző ponton pihenni, vagy sörözni :) Igyekeztem tartani a tempót a pihenésekkel együtt. A végső cél az lett, hogy még szombaton érjek be :) Olyan 5 felé elkezdett a hőség enyhülni, néha egész jó tempót lehetett menni. De ez is úgy nézett már ki a legtöbb esetben, hogy tekertem 10-et és gurultam egy kicsit, csak annyira, hogy ne nagyon lassuljak le, de legyen egy kis pihenés.

Aligánál felszereltem a lámpákat, mert már eléggé kezdett sötétedni. Már csak a negyede volt vissza :) Nekem általában inspiráló, ha valaminek a felénél túl vagyok :) Úgyhogy itt is "már csak" lebegett előttem :) Ami viszont nem könnyítette meg a helyzetet a fáradság mellett az újabb jelentős emelkedők, valamint ez éjszaka. Az emelkedőket mind kitekertem, egész jó tempóban :) Viszont az út nagy része a főút mellett ment és a szembejövő kocsik sok esetben teljesen elvakítottak, csak memóriából, vagy mereven a kereket nézve lehetett az utat kitalálni. Olyan is volt, hogy azt hittem egy piros lámpára, hogy az előttem lévő egyik sportoló lámpája, mire kiderült, hogy egy ház jelzőfénye és a kapu előtt satufékkel fél méterre álltam meg :) De végül is baleset mentesen megúsztam az utolsó szakaszt is.

Füred és Tihany között szerencsére ismertem az utat, így tudtam hogy nagyon kacskaringós, így itt is megúsztam a balesetet. Kicsit olyan volt, mint egy videó játék, csak én voltam a játékos, így nem nagyon akartam, hogy game over legyen :) de haladni is kellett. Azért Fürednél már láttam, hogy az utolsó terv már teljesül. Még Tihany utolsó emelkedőit kitekertem és jó érzéssel vettem át az érmet :)

2012 nyar_3_ 021.JPG

 Táv: 212 km   idő: 14óra 40 perc (kb)   szint: kb 400   tempó: 4:09 km/ perc

Azt mondhatom, hogy legalább annyira elfáradtam, mint tavaly a futásnál. Ennek oka, hogy nem voltam annyira felkészülve, jóval kevesebbet edzettem. Meg még az is, hogy az egyes szakaszok közt nem pihentem annyit. S ez a nagy melegben sokat számít, hiszen így folyamatosan a tűző napon voltam. De jó volt :) Nem terheltem szerintem túl magam, nem voltam rosszul, ... Hogy jövőre milyen formában, milyen távon az még kérdéses. Az biztos, hogy ilyen nagy melegben egyéniben nem szeretném a tavat megkerülni :) 

A futók eredménylistája itt tekinthető meg: http://hun.gufedo.com/ultrabalaton/index.php

A bejegyzés trackback címe:

https://ubp2011.blog.hu/api/trackback/id/tr124622948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása