Istria 110 km terep
2015. április 21. írta: ubp

Első külföldi versenyem. Azért néztem ki, hogy egyrészt az UTH (UltraTrail Hungary május végén) előtt jó lenne egy hosszút futni a tervezett távon, közel azonos szinttel és itthon ebben az időben nagyon nem találtam megfelelő versenyt. Másrészről jövőre szeretnék egy svájci versenyen indulni és el kell kezdeni a magas hegyekkel az ismerkedést :)

Szóval a kinézett verseny lényege, hogy az Istria-félszigetet keresztül futjuk terepen, minél több 1000 méternél több hegycsúcsot érintve :)

A verseny helyszínére egy egész csapat magyar futó ment le két kisbusszal, a többség a hosszabb (160km) távon indult, megnyugtató, hogy vannak nálam elvetemültebbek :) Péntek hajnalban indultunk, hogy már kora délutánra leérjünk,mert a hosszabb távon indulókkal délután már indult a busz a rajtba. Regisztrációkor megnézték a kötelező felszerelés meglétét (pl. síp, túlélő fólia, elsősegély csomag,..), csak úgy adták ki a rajtszámot. Utána a középtávon indulóknak volt egy kis időnk, így tettünk egy rövid sétát az óvárosban. Utána még alaudtam egy keveset a versenysátorban (itt jól jött, hogy a hallásom nem tökéletes, így nem zavart a hangzavar :) ) Majd pakolás, azaz annak ellenőrzése, hogy mit küldök az út felénél lévő frissítőpontra. Este fél 9-kor indult a buszunk a rajthelyre, Lovranba. A buszozás alatt már sötét volt, így próbáltam itt is pihenni.

Lovran, a rajt helyszínén közel 180 futó, szurkolók, AC/DC jó kis kavalkád :) Igyekeztem hátul maradni, hogy az elejét ne fussam el. Az első szakasz nagyon brutális, 8 km-en 1400 m szintemelkedés. Viszonyítás képpen ez olyan,mintha Mátrafüredről a Kékestető táv, de duplán meredeken. Brutális :) Volt rendesen mászás is. Az idő ködös, párás, érezni lehetett, hogy nem régen esett, csúszós talaj, nyálkás kövek, a látótávolság a köd miatt az erdőben kb 10méter. Szerencsére, amikor az útra készültem fel lélekben, így számítottam rá, hogy itt nagyon lassú lesz a tempó, így amikor a tervezettnél jobban ment, a kedvem is egész jó volt. Az első, 12 km-nél lévő ellenőrző pontra így 3 óra 15 perc alatt jutottam fel. Ez annyiban volt fontos, hogy itt volt egy szintidő, 5 óra, ha azon belül nem érek fel, akkor kiszednek. De hát bőven belül voltam :)

A következő részeken jó darabig arra figyeltem, hogy hova lépek, ne lépjem túl a tervezett pulzust (max 150 felfele) s lehetőleg élvezzem :) Az estének és a ködnek meg volt az a jótékony hatása, hogy nem láttuk, hogy milyen meredekre megyünk :) Folyamatosan figyelni kellett hova lépünk. Egy idő múlva világosodni kezdett, ez segített abban, hogy kicsit a tájat is nézzem. A hegycsúcsokon általában ködös, esős idő volt, lentebb kicsit tisztább idő. Aztán az eső már nem csak fent esett, hanem folyamatosan. Most jó döntés volt, hogy a vizhatlan, új futókabátban jöttem el, így felül nem áztam át (bár mondjuk csurom víz voltam az izzadságtól, de legalább az eső nem tudott átmosni, így nem fáztam, termeltem elég hőt). A szervezés profi volt, a frissítő pontokon volt minden, ami ilyenkor kell, lehet, még külön vega és gluténmentes kaja is volt.

Az elején még itthon azt terveztem, hogy 20 óra alatt próbálom megtenni a teljes távot. Ehhez a Buzetnél (55 km) lévő, pont félúton található ellenőrző pontra kb 11 órára kéne érnem. Ez nem sikerült, mert csak 13 óra elteltével értem oda :( Ez kicsit le is tört. Kicsit többet is frissítettem itt, ettem egy szelet rántott húst is, megittam az alkoholmentes sörömet, amit ide küldtem magamnak jutalomként :) Nem öltöztem át, úgy gondoltam, hogy úgyis hamar beizzadnék.

A második felvonást kipihenten jó erőben, iramban kezdtem. Mint látható fentebb a szinttérképen, volt két "kisebb" hegy is, ezeket egész jól megfutottam. A következő 20 km-en egész jól ment, a tervezett 5km/h óra felett volt az átlag. Viszont a végére a hasam kezdett rosszul lenni, nem tudtam enni, féltem, hogy kijön belőlem. Mivel nem tudtam az energiát pótolni, visszavettem a tempóból, hogy el ne éhezzek, de ez azzal járt, hogy nem termeletem annyi energiát, hőt, így elkezdtem nagyon fázni :( szerencsére jött egy újabb frissítő pont. Itt már elengedtem minden célidőt :( csak a teljesítés volt a cél, de az meg bőven meg volt. Így közel másfél órát töltöttem el a felmelegedéssel, ruha szárítással. Az indulásnál, a túlélő fóliát tekertem magamra, arra húztam a ruhákat, kabátot, így a hő már nem párolgott el, a vizes ruha nem hűtötte a testem. Innen induláskor egy magyar futótárssal álltam össze, akinek a bokája fájt, de végig akart menni, így innen őt kísértem, azaz egy erősebb majd később közepes túratempó volt. Nagyon szép tájon mentünk,majd ránk sötétedett, majd éjfél után, fél kettőkor beértünk. A végén már nagyon álmos voltam, de nem aludhattam menet közben :)

Összegezve: az első fele jó volt, ott azon lehetne javítani, hogy ne töltsek annyi időt a frissítő pontokon. A többivel meg voltam elégedve. A második rész alapján még tanulni kell a kajálást, hogy mi jó nekem ilyen iramnál, meg az öltözködést ilyen hideg, esős időben.

Indulók száma ezen a távon: 176 fő
ezzel a 116-ik lettem, korcsoport szerint a 43.

Táv: 112.8 km   szint: 4707 m   idő: 26 óra 24 perc 47 mp  tempó:14:03 perc/km  4,3 km/h

képek: https://plus.google.com/u/0/photos/106545369401297638943/albums/6139844669889708561

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.