igazán hosszú futás
2011. május 15. írta: ubp

igazán hosszú futás

A hét végére egy igazán hosszú futást terveztem. Korábban kinéztem a Terep50-t, de sajnos lemaradtam a nevezési határidőről.

Budai 50 lett a nyerő:

A szinttérképe:
<

 Kora reggeli kelés (5.15), ébredés, busz lekésés (kocsi szervízben), de végül is a tervezett idő elött (6.50-kor) indulás. Nem is voltam olyan álmos, mint gondoltam :)

Az idő végig igazi futó idő volt, nem volt se meleg, a nap se tűzött. Reggel még hűs volt, de sikerült jól eltalálni az öltözetet. Végig egy rövid nadrág, egy rövid technikai pólón egy hosszú, de vékony technikai pólóban mentem.

Elég hamar rájöttem, hogy ma a terv az egyenletes, de nem gyors iramú futás, a meredekebbeket akár jó ütemben meggyalogolva. A terv a 7 óra volt, ami 7 km/h tempót vagyis 8:35 perc/km-t jelent. Ez azért erősen a kocogás felé hajlik tempóban :(

Az egész út folyamán nem sok emberrel találkoztam, mivel a rövidebb távon indulók csak 7 óra után indulhattak. Ez igazából azt jelentette, hogy az első szakaszt kivéve, amit már jól ismertem, végig figyelni kellett a jelzéseket, térképet (ami e fenti képen is van, egy A4-es lapon, akkor sem túl látható). Volt is egy-két kisebb eltévedés, ami csak egy helyen volt bosszantó, mert akkor egy hegyről mentem le nagy lendülettel, amikor megéreztem, hogy ez nem jó, akkor vissza kellett mászni. Ezt leszámítva elégedett voltam a tájékozódással :) Az jó volt, hogy Telki után egy darabig együtt kocogtam egy úrral, akinek GPS kütyüje volt, és azért maradt le, mert folyamatosan azt nézegette én meg fejből nyomtam az utat :)

A legnagyobb gond a frissítéssel volt. Mivel ez egy teljesítmény túra alapvetően, így az ellenőrző pontokon általában nincs firssítés (max 1-2 helyen). Így a frissítőt a futónak is magának kell vinnie. Az elején az iso ital jól jött, ám miután elfogyott baj volt. Majd sikerült Telkiben egy boltban teát vennem, de abban nem volt energia. A legjobban amit elcsesztem, hogy nem vittem kálcium tablettát. Így végül is hiába oldottam meg a frissítést, éreztem, hogy a vitaminokat nem pótlom. Ez abban jelentkezett, hogy elkezdtem zsibbadni a vége felé. Szerencsére már ismerem magamat :) így átváltottam sétára, pedig lejtő volt elöttem. De egy idő múlva vissza állt a nyugalmi állapot és tudtam tovább kocogni.

Az étkezéssel nem volt probléma, azt jól sikerült megoldanom. Vittem csoki szeletet, meg gélt, sós mogyorót, ezek elegek voltak.

Még ami gond volt az a kaják és frissítő cipelése. Egy övtáskát vittem, de ez elég súlyos volt, főképpen amíg az ital nem fogyott jelentősen. A táska meg futás közben zötyögött a derekamon :( A hátizsák meg sok lett volna, meg melegített volna :)

Ha a lenti időnél nettó időt számolok, akkor kb fél órát kell levonni, ami már majdnem 8 perces átlag. Az sem világcsúcs :(  Végül is azért sikerült :)

Amit még nem szabad elfelejteni, hogy néhol fantasztikus a táj. Volt olyan hely, ahonnan az egész utat szinte be lehetet látni a hegycsúcsokat beazonosítva. Nem is gondolná az ember, hogy Budapesthez közel is ilyen gyönyörű helyek vannak. Tessék bejárni az útvonalat, nem árulom el a helyeket :) Megint összetörtem egy eszközt :) A féltáv elött pont az egyik ellenőrző pontnál volt egy kerítésen átvezető létra, aminek a lefele menő részénél beszakadt alattam az egyik foka :) Pedig azt hittem, hogy nem vagyok túlsúlyos :)) Azért a jobb lábamon a sípcsontomat elég szépen felszántotta az alatta lévő lépcsőfok deszkája :( Egy darabig csillagokat láttam a fájdalomtól :( Szerencsére nem zúgtam le, meg tudtam kapaszkodni. Otthon kidörzsöltem a port belőle és befújtam fertőtlenítővel, most már jól beheggedt. 

Táv: 50 km (kb)  idő (br): 7:14:00  tempó: 8:40 perc/km   szint (minimum): 1640 m!

Egy kb órás pihenő után hazafutást terveztem. Ebből "csak" egy János-hegy felfutás és egy kevés futás lett, mivel a nem megfelelő vitamin (kálcium) pótlás miatt zsibbadni kezdtem. Így egyrészt megint pihentem, majd átváltottam gyaloglásra és buszra. Majd otthon pótolva a vitamint elég hamar egyensúlyi állapotba kerültem :)

Táv: 8 km  idő: 1:00:00  tempó: 7:30  szint: 250 m

Összességében az UB szempontjából kellett ez a futás. Ez egy majdnem fél napi folyamatos terhelés volt. Az UB más terhelés lesz. Nagyobb tempó. De több pihenés. Jóval kevesebb szint :) De dupla ennyi táv és idő. Ami fontos, hogy a frissítésnek, azon belül is a kálcium pótlásnak nálam nagy szerepe lesz, el ne felejtesem :). Most úgy tűnik, hogy meg tudom csinálni :) De kemény lesz!! 

A bejegyzés trackback címe:

https://ubp2011.blog.hu/api/trackback/id/tr162905003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vízibalett 2011.05.16. 08:57:17

Nagyon szép írásteljesítmény :) .
Hihetetlen, milyen vehemenciával haladsz és minden eléd kerülő akadályt legyőzöl. (Legyen az bármi, pl legújabban létra. Amint kijössz a spinning teremből, már nézel is körül, mit lehetne ...... :):):):) )

Amúgy gratulálok. Az Ub egyéniben is ugyanez, csak tovább tart. még biztos el lehetne intézni. Végülis van két kísér :)

Vízibalett 2011.05.16. 08:59:17

Jut eszembe, én is örültem szombaton, elgurultam Párkány és a túloldalon Komáromba, majd vissza. Kicsit elfáradtam 150-175-ig, de aztán magamhoz tértem egy vitaminbombától. 230 km, 9 óra.

ubp 2011.05.16. 21:04:17

Minden maraton az első lépéssel kezdődik és utána sok kell belőle :) Azért semmi szándékom átnevezni egyénire! Azért ez a páros is elég nagy kihívás!!

Neked meg gratula a tekeréshez. Bár gey kis gurulásban nem értem hogyan lehet elfáradni :)
süti beállítások módosítása